VII Jornada Jo també puc fer-ho 11F

Jo també Per al 11F, Dia Internacional de la Dona i la Nina en la Ciència, des de l'OIO juntament amb el Programa d'Orientació i Transició Universitària (PORT-UIB), i el suport del Consell Social, organitzam la jornada Jo també Puc Fer-ho 11F. Aquesta activitat consisteix en unes xerrades destinades a l'alumnat de secundària per combatre els estereotips de gènere relacionats amb la ciència i la tecnologia i fomentar les vocacions de les joves cap aquestes àrees de coneixement.

Aquest tipus d'iniciatives estan promogudes per una taxa de matriculació molt baixa de les dones cap a aquells camps de coneixement relacionats amb les ciències experimentals i sobretot amb les enginyeries, que provoquen que a la universitat hi hagi desequilibris de gènere en l'elecció dels estudis superiors.

Descripció

Aquesta jornada consisteix en una xerrada amb la participació de dones relacionades amb els estudis científics i tecnològics, dirigit a alumnat de secundària.
 Les dones ponents ens parlaran entre altres temes, sobre el treball que realitzen habitualment i de per què es varen interessar per realitzar els seus estudis del seus camps de coneixement.

Objectius

L’alumnat assistent tindrà l’oportunitat de conèixer de primera mà dones que ocupen llocs en el món acadèmic i professional com a models de referència alternatius als que habitualment es visualitzen i, en última instància, permetrà promoure la paritat de sexes en els respectius àmbits professionals. A més, es contribuirà al paper que la Universitat té com a transmissora de valors com la igualtat d’oportunitats i l’equitat de gènere.

La jornada Jo també puc fer-ho, pretén trencar amb la influència dels estereotips de gènere de cara a l'elecció de les carreres universitàries.

A qui s’adreça?

Alumnat de secundària interessat de les Illes Balears.

Ponents

Pendents de confirmar